fbpx
Na de bevalling 2017-10-17T13:36:52+00:00

Pilates na de bevalling

Na de zwangerschap is Pilates zeer geschikt om de spieren die door de zwangerschap verzwakt zijn, weer op te bouwen. Dit kan zowel na een natuurlijke bevalling als na een keizersnede. Afhankelijk van de situatie is het mogelijk in te stromen in de basic lessen, echter voor een optimale start en de juiste persoonlijke aandacht kan je kiezen voor een privé training op maat.

De aandacht in de training na de bevalling gaat in eerste instantie uit naar de diepliggende buik- en de bekkenbodemspieren. Vaak is het gevoel voor het eigen lichaam na de geboorte van een kind sterk veranderd. Spieren die voor de zwangerschap makkelijk te controleren waren, lijken wel verdwenen te zijn. Het vraagt enige aandacht en geduld om weer de nodige controle en het bewustzijn over deze spieren terug te krijgen. Het gericht trainen van de diepliggende buikspier en de bekkenbodemspieren heeft een sterk preventieve werking op eventueel later optredende problemen zoals incontinentie en rugpijn.

Daarnaast geven de lessen een stabiele basis om ook andere sporten weer verantwoord op te pakken.

Aanmelden Zwangerschapspilates

Wil je jouw lijf ook meer aandacht geven?
Klik dan hier en ervaar wat Pilates voor jou kan beteken!

PROEFLES