fbpx
Loading...
Over Pilates 2017-10-17T13:23:34+02:00

De kracht van Pilates.

Pilates werd begin van de 20e eeuw ontwikkeld door de legendarische Joseph H. Pilates.
Het is een bewegingsvorm gericht op het stretchen, versterken en balanceren van je hele lichaam ondersteund door een juiste ademhalingspatroon.
Pilates heeft een positieve uitwerking op zowel het lichaam als de geest.
Als je de voordelen hiervan begint te voelen wil je niet meer zonder.
Je zult merken hoe de voordelen in het dagelijkse leven doorwerken.

Elke oefening wordt opgebouwd vanuit het `Powerhouse`, oftewel de diepgelegen buikspieren, rugspieren, binnenkant dijbeen en bilspieren. Alle oefeningen worden uitgevoerd op een oefenmat of op speciale apparatuur.

Het resultaat: een krachtig, soepel lichaam en gestroomlijnde spieren!

Overbelaste spieren worden ontlast en verwaarloosde spieren weer geactiveerd en versterkt, waardoor een betere lichaamshouding wordt nagestreefd.

De Pilates methode gebruikt zes Principes:

  1. Concentratie:
    Met volle aandacht, concentratie en toewijding trainen om de maximale waarde en resultaat van elke oefening te kunnen krijgen.
  2. Centreren:
    De concentratie fysiek naar het centrum van het lichaam brengen en met de juiste energie de oefeningen aansturen vanuit het centrum van kracht, oftewel vanuit de ‘Powerhouse’.
  3. Controle:
    Iedere Pilates oefening moet gecontroleerd uitgevoerd worden en elk lichaamsdeel heeft een eigen functie.
  4. Precisie:
    In pilates wordt het bewustzijn in elke beweging vastgehouden. Er is een exacte placering van de gewrichten ten opzichte van elkaar met de juiste balans tussen alle spieren als een geheel.
  5. Vloeiende bewegingen:
    Tijdens de training worden de oefeningen op een vloeiende manier aaneengeschakeld. De souplesse en gratie van de bewegingen zorgen voor energie die moeiteloos door het lichaam stroomt.
  6. Ademhaling:
    Joseph Pilates legde veel nadruk op correcte ademhaling om zo de longcapaciteit te vergroten en het re-integreren in de oefeningen.

Wat doet Pilates?

Door Pilates op de juiste manier te beoefenen ontwikkelt of verbetert u de drie belangrijke elementen, namelijk flexibiliteit, kracht en controle.

Fysieke voordelen:
• Betere lichaamshouding
• Verbeterde lichaamsbeheersing
• Evenwichtige spierontwikkeling
• Krachtige spieren
• Grotere flexibiliteit
• Diepe, gezonde ademhaling
• Meer energie
• Verhelpt disbalansen in het lichaam
• Voorkomen van of vlotter verloop van revalidatie en blessureherstel

Mentale voordelen:
• Verbetert concentratievermogen
• Ontwikkelt wilskracht
• Vermindert stress
• Bevordert HET humeur
• Meer zelfvertrouwen
• Discipline

Resultaten:
Pilates bevordert kracht, lenigheid en coördinatie van het lichaam
• Je verdiept je ademhaling en voelt je energiek
• Je krijgt een platte buik, soepele rug en flexibele gewrichten
• Je lichaam wordt op een natuurlijke manier mooi, je spieren komen in balans en je voelt je langer en lichter
• Je wordt je bewust van je lichaam, verbetert je houding en je kunt je gemakkelijker ontspannen

Gratis proefles

Wil je jouw lijf ook meer aandacht geven?
Klik dan hier en ervaar wat Pilates voor jou kan beteken!

PROEFLES